RECA: A digitalizáció lendületben
RECA: A digitalizáció lendületben
RECA: A digitalizáció lendületben
A digitalizáció a C-alkatrész-gazdálkodás területén is gyors ütemben fejlődött az elmúlt években. A RECA mintegy harminc éve foglalkozik intenzíven a C-alkatrész-gazdálkodással. Újabb és újabb rendszereket fejlesztett ki a különböző iparágak számára, amelyek segítségével egyre rugalmasabb szolgáltatásokat kínál. A RECA körülbelül tíz évvel ezelőtt hozta létre az első digitális raktár- és vállalatirányítási rendszereit.
A vállalat számos jól ismert technológiát használt fel, mint például az RFID, hogy olyan intelligens rendszereket fejlesszen ki, amelyek ma azóta is meghatározzák a digitális C-alkatrész-gazdálkodás trendjeit. A RECA vezető szolgáltató az automatizált ellátórendszerek és az e-business területén. Legyen szó középvállalkozásokról vagy nagyvállalatokról – már régen nem csak a csavarokról szól a vállalat tevékenysége. A pandémia következtében kialaklt válság ebben az iparágban is új lendületet adott a digitalizációnak. Mert akár történt lezárás, akár nem, az ellátási lánc nem szakadhat meg soha sem.
A RECA 130 000 terméket forgalmaz, azaz raktároz, szállít és számláz. Ez mindenekelőtt logisztikailag is tökéletes megoldást kíván. Legyen a legegyszerűbb C-alkatrészről is szó, ha hiányzik, az pillanatok alatt a termelés leállásához vezethet. A RECA ennek tudatában pontosan szállítja ki a megrendelt termékeket Az új welsi logisztikai központ kialakításával és állandó fejlesztésével a vállalat felkészült mindezekre a kihívásokra.
A C-alkatrész-gazdálkodás azonban ma már ennél sokkal többről szól: az áruforgalmat óriási adatcsere forgalom kíséri. A Big Data itt is főszerepet kap: a keresletfelmérés, a készletszintek, a számlák és egyéb információk egyre szorosabb kapcsolatot teremtenek a RECA és ügyfelei között, melynek az együttműködés sikerének kulcsa. Legyen szók akár egy gyártó vállalatról, építkezésről, üzemről, kicsi vagy nagy műhelyről a megfelelő mennyiségű és kivitelű eszközök és alkatrészek zökkenőmentes biztosítását modern konténer- és Kanban-tárolórendszerek vagy automatizált megoldások, és gyakran ezek kombinációja teszi lehetővé. A rendszerek teljesen önállóan működnek érintésmentes átvitel, például RFID-technológia alkalmazásával, vagy a konténerbe integrált mérőrendszer – az úgynevezett RECA iSCALE – segítségével.
Az áruk mindig ott elérhetőek, ahol szükség van rájuk
Günter Hladik, a RECA Kft. anyavállalatának az osztrák Kellner & Kunz ipari divíziójának értékesítési vezetője: “A pandémia során ismét bebizonyosodott: az ellátási rendszerünk működik. Ügyfeleink számára ez azt jelenti, hogy az ellátási lánc soha nem szakad meg, mivel digitális C-alkatrész-gazdálkodó rendszereink valós időben rögzítenek és továbbítanak valamennyi felmerülő igényt. Ez maximális ellátási biztonságot nyújt – még a padémiás körülmények között is.” Hogyan kell elképzelni egy ilyen automatizált átrendező rendszert? Hladik: “RFID KANBAN-rendszereink a közvetlenül felhasznált anyagok esetén és az iSTORAGE adagolóink a közvetetten alkalmazott anyagok tekintetében éjjel-nappal önműködően felmérik az igényeket, és azonnal utánrendelik a szükséges termékeket.
Az ügyfél számíthat ránk, a megfelelő időben, a megfelelő mennyiségben, a megfelelő helyre szállítjuk a termékeket, és többé nem kell a C-alkatrészek beszerzésével foglalkoznia!” A C-alkatrészek közé tartoznak a rögzítőelemek, különféle szerszámok és a RECA saját márkanév alatti termékei, védőfelszerelések, vegyi anyagok, higiéniai és tisztítószerek, vágó- és csiszolókorongok, forrasztási és hegesztéstechnikai cikkek. Ezen kívül kiegészítik kínálatunkat más termékkategóriákba tartozó cikkek is, mint például a fémlemez vagy az elektromos alkatrészek.
A folyamatköltség-kalkulátor megmutatja a gazdasági hatékonyságot
A Kellner & Kunz együttműködő partnere az FH JOANNEUM Kapfenbergben működő Smart Production Lab-nak, ahol nemrégiben közösen fejlesztettek ki egy folyamatköltség-kalkulátort. “Az új ügyfelek joggal kérdezik tőlünk, hogy milyen számszerűsíthető előnyöket kínálnak számukra a digitális C-alkatrész-gazdálkodási rendszermegoldásaink. A projekt célja ezért az volt, hogy az FH JOANNEUMmal közösen, tudományosan megalapozott módon kidolgozzunk egy folyamatköltség-kalkulátort a C-alkatrészek beszerzési folyamatához” – vázolja a projektfeladatot Günther Altenburger, az osztrák ipari divízió értékesítési vezetője. A Kellner & Kunz fiatal menedzserekből és az Industrial Management ipari mérnökhallgatóiból álló interdiszciplináris csapata kifejlesztette a C-alkatrészek beszerzésére szolgáló tevékenységalapú költségszámítást (ABC). “Ezzel az eszközzel ügyfeleinkkel közösen mutathatjuk be, milyen hatással vannak a C-alkatrész-gazdálkodási rendszermegoldások a beszerzési folyamat költségeire. Ily módon jól áttekinthetővé válnak a rendszer gazdaságossági számításai és a várható költségbeli megtakarítások” – írja le Altenburger a projekt gyakorlati hasznát.